Helena Kregar ob rob izglasovani stavki SVIZ-a: “Nesprejemljivo je, da se nerešene situacije v šolstvu uporablja za predvolilni boj!”

0
1044
SVIZ je izrabil nedorečene stvari v šolstvu za volilno kampanjo. Sicer ne bi pripravil stavke ravno pred volitvami (Foto: Daniel Novaković / STA)

»Vsi smo ovce, razlika je le v pastirju, ki mu sledimo!« je odgovorila kolegica dijaku, ki jo je ozmerjal z ovco, ker je od njega zahtevala, da ima pri pouku masko.

 

Odločno pripadam 8,1% tistih zaposlenih v šolstvu, ki se je izrekla proti stavki SVIZ-a. Pa ne zato, ker bi se ne strinjala z vsebino, ki je v stavkovnih zahtevah. Ogromno neskladnosti je treba urediti. Pa se vseeno sprašujem, kaj 91,9% mojih, večinoma mlajših kolegov žene v stavko. Prepričana sem, da  pogled in smer njihovega pastirja. Ta namreč dobro ve, kdaj je čas, da pokaže na gospodarjev pašnik in ve, kako mu jo lahko zagode, če čredo odpelje nanj.

Ne morem, da bi našega pastirja ne videla kot malega bratca, ki cepeta, ker je mami dala liziko starejšemu bratcu.  Takoj! Meni tudi! Obljubila si mi že lata 2018, ko sem uspešno trmaril, zmenila sva se in zdaj zahtevam tudi jaz – briga me, če ima brat drugačne zasluge! TAKOJŠNJE zvišanje, takojšnja odprava krivic, takoj in vse! Če ne…..Ja, če ne, se bomo tudi učitelji obnašali tako, kot se zdaj otroci in starši: briga naš šola, pouk, snov, plan dela! Pouka ne bo, če ne dobimo vsega, kar je obljubljeno že 2 leti pod staro in 2 leti pod novo vlado. Šola in pouk sta trenutno naša zadnja skrb!  Če smo bili doma že dvakrat po par mesecev, bomo pa še tisti mesec, dva, da naredimo TAKOJŠNJI poračun z dolgovi, ki jih ima vlada do nas.

A kolegi, roko na srce: kaj se bo spremenilo s tem takojšnjim poračunom? Priznam: za mlade učitelje, ki delajo za nižjo plačo kot skladiščnik v Hofferju ali Lidlu, bi bil to košček kruha in ne bombonček. Za preskušene kadre, ki delamo vse živo in do neke mere tudi vzgajamo, pa ne presežemo kdo ve zakaj in kako določenega plačilnega razreda, bi bilo doseženo pošteno plačilo. A zakaj ravno zdaj? 

Namesto argumentiranega dialoga z vlado, ki bi učiteljem naredil in uredil ustrezno mesto v državni upravi, se spet revolucionarno lotevamo reševanja gore nerešenih statusov. In to v času, ki ga kritično misleč pedagog mora imeti za sumljivega, saj prihajajo volitve. Nerešene situacije v šolstvu se uporablja za predvolilni boj, kar enostavno ni sprejemljivo!

Pa še tole se sprašujem: bo kdo od stavkajočih po doseženih rešitvah boljši učitelj? Bolj predan, bolj zavzet, bolj profesionalen, ustvarjalen, sodoben? Bo mladim večji vzornik, jim bo dal več luči, pokazal več svobode, ki jo daje trdo delo, znanje, predanost delu ali sočloveku? Bo dijaku, ki mu očita, da je ovca, z boljšim argumentom odgovoril, da je v resnici svoboden in kritično misleč intelektualec?

Je imela kolegica v svojem odgovoru dijaku prav?   Ali smo res le zveste ovce črede, s katero bo naš dobro plačani pastir spet dobro zmel pašnik, ki nas hrani?

Helena Kregar, prof. kemije

 

 

 SVIZ o namenu stavke na svoji spletni strani zapisal:

“Naš cilj ni stavka, temveč sklenitev dogovora o naših zahtevah na primerljivih pogajanjih, kot so bila izpeljana v zdravstvu (in v enem delu še potekajo) ter kot so bila bliskovito izvedena za dvig plač zdravnikov in zdravnic. Časa za dogovor je dovolj, a če ta do 9. marca letos ne bo sklenjen, bomo zahteve od takrat naprej uveljavljali tudi s stavko. Mogoče je, da nam zahtevanega ne bo uspelo uveljaviti takoj, a če oblasti – zdajšnji in prihodnji –  ne pokažemo jasno, da mislimo resno, da so naše zahteve utemeljene, da bomo pri njih vztrajali, bomo ostali, kjer smo. Zato, spoštovani članice in člani, glasujte za splošno stavko v vzgoji in izobraževanju, k opredeljevanju pa povabite tudi vse druge zaposlene v svojih zavodih. Skupaj smo močnejši!”