Pred prihajajočim šolskim letom opozorila o prostorski stiski OŠ Roje

0
428
Simbolična fotografija. OŠ Roje (Foto: Facebook/ OŠ Roje)

Vodstvo Osnovne šole (OŠ) Roje pred začetkom prihajajočega šolskega leta opozarja na prostorsko stisko in neprimernost zgradbe za potrebe tam šolajočih otrok. Kritično je tudi do odziva občin soustanoviteljic, ki se sklicujejo, da ne morejo reševati problema premajhnih kapacitet, saj da se izvaja državni program, zato bi morala vskočiti država.

 

 

OŠ Roje, ki v okviru javne službe v vzgojno-izobraževalni dejavnosti izvaja vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, je bila zgrajena leta 1984. Od takrat je stavbo po besedah ravnateljice Andreje Škrlj že pošteno načel zob časa, poleg tega pa so prostori postali povsem neprimerni za potrebe naših učencev.

Če so v šolskem 1999/2000 v celotnem posebnem programu vzgoje in izobraževanja imeli 17 učencev, je v zadnjih letih to število zelo naraslo. V minulem šolskem letu so izobraževali 140 učencev, od katerih jih je več kot 70 odstotkov potrebovalo dodatno nego, skrb in strokovno obravnavo. V prihajajočem šolskem letu jih pričakujejo kar 143.

Ob tem se soočajo s precejšnjo prostorsko stisko. Kot je naštela Škrljeva, nimajo jedilnice in garderob, primanjkuje učilnic in prostorov za ločeno poučevanje in individualno delo ter strokovne obravnave, fizioterapija poteka v podstrešnem prostoru. “Trenutno imamo zapolnjene vse kapacitete prostorov, pouk poteka v računalniški in likovni učilnici ter v knjižnici, prostora za umiritev nimamo, prav tako ne zelo zaželene senzorne sobe, ki jo nujno potrebujemo,” je izpostavila ravnateljica. Dodaja, da se spreminjajo in večajo tudi potrebe otrok.

Na težave s prostorom je vodstvo šole občine ustanoviteljice Domžale, Lukovico, Trzin, Mengeš in Moravče začelo opozarjati v šolskem letu 2018/2019. “Veseli smo bili, ko so nam občine ustanoviteljice leta 2019 prisluhnile in soglašale s širitvijo in obnovo naše stavbe. Žal pa projekt obnove, ki ga vodi oddelek za investicije občine Domžale, močno zaostaja za našimi potrebami na učnem in vzgojnem področju,” opozarja Škrljeva.

Po njenih navedbah so v letu 2020 občine ustanoviteljice skušale omejiti vpis učencev z določitvijo najvišjega števila otrok in tem, da je šola namenjena otrokom iz njihovega okoliša. A kot je izpostavila ravnateljica, za učence s posebnimi potrebami šolskih okolišev ni. Poleg tega je OŠ Roje privlačna zaradi bližine Ljubljane ter kakovostnega in strokovnega dela.

Občine ustanoviteljice so zato zaprosili za financiranje dveh mobilnih enot, s katerimi bi začasno rešili težave. Zato jih je razveselilo, ko je občinski svet občine Domžale junija potrdil in namenil dodatna sredstva za mobilni enoti. O tem so takoj obvestili občine ustanoviteljice, a odgovora še niso prejeli. “September se približuje in nujno potrebujemo dodatne prostore za izvajanje pouka,” je opozorila.

Občine ustanoviteljice so s prostorsko problematiko seznanjene. Na Občini Domžale so v odzivu zapisali, da jo rešujejo z načrtovanim prizidkom, pri čemer je projektna dokumentacija že v izdelavi. Na občinah Trzin in Lukovica so spomnili, da je bila pogodba v višini okoli 47.700 evrov podpisana konec lanskega leta. V letošnjem letu se predvideva pridobitev gradbenega dovoljenja in izvedbo del. Treba bo izpeljati tudi javno naročilo za izbor gradbenih del. Skupna ocenjena vrednost investicije znaša okoli 992.000 evrov z DDV.

Glede mobilnih enot pa so navedli, da v premični kontejnerjih pouk ni možen. Ustrezni kontejnerji pa prav tako predstavljajo gradnjo objekta, razlika je samo v tem, da jih že pripravljene pripeljejo na lokacijo. “Ravno tako je treba izdelati projektno dokumentacijo, pridobiti gradbeno dovoljenje, zemljišče komunalno urediti, pripraviti betonsko podlago in priključiti strojne instalacije,” so potrebne postopke našteli na občini.

Občine ustanoviteljice ob tem menijo, da se z vpisom tistih učencev, ki ne živijo na njihovem območju, krši odlok o ustanovitvi OŠ Roje, po katerem šola zadovoljuje potrebe občin ustanoviteljic. Če bi bili v OŠ Roje vključeni le učenci, ki bivajo na območju soustanoviteljic, bi to predstavljajo 104 vključene učence, kar po navedbah domžalske občine ne bi presegalo 120 učencev, kolikor je uradna kapaciteta šole.

Opozarjajo tudi, da občine ne morejo reševati problema premajhnih kapacitet, ki bi jih morala zagotoviti država za državni program in populacijo izven območja občin soustanoviteljic. Zakon o financiranju občin med drugim namreč določa, da je povprečnina vezana na prebivalca s stalnim prebivališčem v občini. “Država bi morala občini zagotoviti financiranje v sorazmerju z vrsto in obsegom morebitno prenesenih nalog,” menijo.

Na Občini Trzin menijo, da ministrstvo ne upošteva vloge občin v sistemu delovanja posebnih šol. V Občini Lukovica zato pričakujejo, da bo ministrstvo pristopilo k reševanju prostorske stiske, saj da to presega občinske okvire.

S skupnim stališčem so občine seznanile tudi pristojno ministrstvo in zavod za šolstvo.

J.S., STA