V knjigarni Konzorcij so domači knjigarji pripravili tradicionalno prodajno razstavo otroških knjig Bologna po Bologni. Gre za pregled okoli 600 najzanimivejših in tudi nagrajenih knjig 11 držav, ki so bile predstavljene na sejmu v Bologni. Gostili so ilustratorko Majo P. Kastelic, ki je spregovorila o ustvarjalnem procesu in sodelovanju v tujini.
V letošnjem letu je založba Mladinska knjiga na sejmu v Bologni predstavila več kot 400 del izvirnih avtorjev, v ospredju razstavnega prostora pa so bile ilustracije Maje P. Kastelic, letošnje prejemnice Levstikove nagrade za izvirne knjižne ilustracije za slikanico Povabilo. “Imeli smo več kot 40 sestankov s tujimi založniki in literarnimi agenti, kar nekaj pogodb je že podpisanih,” je povedala glavna urednica Mladinske knjige Alenka Kepic Mohar.
Po njenih besedah poskušajo na knjižnih sejmih že vrsto let slovenski “izvozni artikel in intelektualni kapital”, ne samo s področja slikanic, ampak tudi preostalih programskih zvrsti, prodati v tujino in pokazati, kaj se ustvarja v slovenskem kulturnem prostoru. Kot je povedala, so letos veliko okroglih miz na sejmu namenili področju umetne inteligence in njenem vplivu na ustvarjalno področje, so pa pogovori ostali na ravni razprave in brez rešitev za založništvo. Po njenih ocenah je ustvarjalni človeški čut težko zamenjati z algoritemskimi posegi.
Dela domačih avtorjev so tujim založnikom predstavljali na 37 poslovnih srečanjih več kot 24 državam, je Kepic Mohar še povedala na odprtju razstave Bologna po Bologni. Doslej so podpisali več kot 700 pogodb, s katerimi so prodali avtorske pravice izvirnih del v več kot 50 držav po svetu.
Kot so zaznali, se vplivi digitalizacije kažejo tudi pri nižjem številu stvarnih priročnikov za mladino, na polju mladinskega leposlovja pa so zaznali več kriminalk in ljubezenskih romanov. Po njenih besedah so sejmi tudi priložnost za izmenjavo mnenj z drugimi založniki in pridobivanje občutka o dogajanju po svetu.
Pogovor z ilustratorko Majo P. Kastelic je vodila likovna urednica v uredništvu leposlovja Mladinske knjige Tanja Komadina, ki je slikanice iz ustvarjalnega vidika označila kot eno izmed najtežjih knjižnih oblik in otrokov vstop v svet. Razvije se ljubezen do knjige in občutek do zgodb.
Kot je povedala Kastelic, je bila spodbuda za njeno prvo avtorsko slikanico Deček in hiša ravno slikanica Zgodba o sidru Damijana Stepančiča, ki je v ponedeljek prejel Levstikovo nagrado za življenjsko delo za izvirne knjižne ilustracije. Umetnica ilustrira predvsem v klasičnem načinu in za orodje uporablja digitalne programe. Po njenih ocenah je gledanje, listanje in opazovanje knjige za otroke nenadomestljivo. Tega občutka se ne da prenesti na ekran.
C. R., STA