V Ljubljani prva mednarodna šola urgentnih veščin za študente medicine

0
331
(Foto: Danijel Novaković / STA)

V Ljubljani je pod okriljem Društva študentov medicine Slovenije od četrtka do danes potekala prva mednarodna šola urgentnih veščin za študente medicine (ITSL) v sodelovanju vodilnih organizacij iz zdravstva ter zaščite in reševanja. V središču mesta so javno preverjali znanje, na pomen poznavanja urgentnih veščin so opozorili tudi javnost.

 

Mednarodna šola je potekala v sodelovanju vodilnih organizacij iz zdravstva ter zaščite in reševanja. Program mednarodne šole je potekal na Medicinski fakulteti Univerze v Ljubljani in Gasilski brigadi Ljubljana, zaključno ocenjevanje pa je v središču Ljubljane.

Kot je pojasnil organizator Boris Podobnik, je namen mednarodne šole v prvi vrsti izobraziti študente medicine o postopkih zdravstvene reanimacije in drugih postopkih, ki se uporabljajo v primeru kriznih situacij in iz sistema zaščite in reševanja.

Po drugi strani želijo povezati študente medicine, saj v Slovenijo pridejo tudi študenti iz tujine, ki lahko izmenjajo izkušnje. Šole se denimo udeležuje tudi študent iz Libanona, ki je konkretno predstavil izkušnje eksplozije v enem od skladišč v Bejrutu, je navedel Podobnik.

V prvih treh dneh so se na delavnicah na medicinski fakulteti učili bolj medicinskega dela in postopkov oskrbe kritično bolnih. Drugih postopkov iz sistema zaščite in reševanja pa so se učili na Gasilski brigadi Ljubljana.

Gasilci so študente učili oskrbe poškodovancev v prometni nesreči in pravilnega izvleka iz vozila, oskrbe opečenih in pravilnega izvleka iz prostora, vojaška zdravstvena enota Slovenske vojske pa oskrbe poškodovancev v nevarnem področju in pregleda pri travmatoloških poškodbah ter oskrbe krvavitev. Sodelovala je tudi gorska reševalna služba iz Ljubljane, ki je učila reševanje z višin in oskrbo poškodovancev v visokogorju, je navedel Podobnik.

Danes pa so na osmih točkah v mestu študentje reševali scenarij s področij, o katerih so se učili. Za študente je namreč ključnega pomena, da se naučijo posege izvajati v realnem okolju, ne pa v sterilnem okolju simulacijskih centrov, obenem pa so želeli splošno javnost opozoriti in spodbuditi razmišljanje o postopkih, ki jih je treba izvesti na terenu v primeru kritično bolne ali hudo poškodovane osebe, je pojasnil Podobnik.

V mednarodni šoli po navedbah organizatorjev sodeluje 48 študentov iz Bolgarije, Bosne in Hercegovine, Češke, Črne gore, Estonije, Grčije, Italije, Kanade, Libanona, Litve, Portugalske, Srbije, Sudana, Turčije in Slovenije.