V Novi Gorici so odprli učilnico na prostem Osnovne šole Solkan

0
415
Učilnica na prostem (Foto: MO Nova Gorica)

V Borovem gozdičku v Novi Gorici so včeraj odprli učilnico na prostem. Projekt, ki je bil izglasovan v novogoriškem participativnem proračunu, se je porodil med epidemijo covida-19, ko so bile šole zaprte. Program je Osnovna šola Solkan v preteklosti že izvedla in otroci so z veseljem uporabljali izbrano lokacijo.

 

Solkanski šolarji in njihovi učitelji so pogrešali le površine za sedenje, zato so podali predlog o vzpostavitvi učilnice na prostem, so sporočili iz Mestne občine Nova Gorica.

Učilnica na prostem bo učencem omogočala opazovanje narave in naravnih pojavov, izkoristila danosti lokacije za izkustveno učenje, opazovanje rastlin in živali ter izvajanje različnih poizkusov. Učilnico je umeščena na plato v Borovem gozdičku, ki se nahaja za Goriško knjižnico Franceta Bevka sredi mesta. Lokacija je v senci visokih dreves ter nekoliko odmaknjena od mimoidočih sprehajalcev in obiskovalcev parka ter kot taka nadvse primerna za tovrstno dejavnost.

Učilnica je sestavljena iz površin za sedenje in pisanje, ki so oblikovane tako, da niso vpadljive in se zlijejo z naravnim okoljem. Narejena je iz lokalnega lesa kot preplet sedišč iz drevesnih hlodov ter z nekaj dodanimi elementi iz ravninsko obdelanega lesa.

Za izvajanje pouka na prostem bodo učencem in učiteljem na razpolago učni pripomočki, ki si jih bodo otroci lahko izposodili, kot na primer lupe, kompasi, daljnogled, merilci pH vrednosti vode in zemlje. Preko spletne strani pa bo lahko učitelj rezerviral svoj termin in si tako zagotovil prosto mesto v učilnici.

Cilj izvedbe učilnice na prostem je bil otroke spoznati in povezati z naravo. Učenci bodo izkusili razne oblike učenja v naravnem okolju, pri tem pa izboljševali ročne spretnosti, iznajdljivost, koordinacijo in ravnotežje, skrb in spoštovanje do narave, si pri tem pomagali in na tak način izboljšali medsebojne odnose. Pri pouku v naravi bodo mladi razvijali tudi pomembne kompetence, so še zapisali.

J.S., STA