Po raziskavi PISA učenci azijskih držav ostajajo najbolj uspešni

0
207
Otroci (Foto: STA)

V članicah Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) je med letoma 2018 in 2022 prišlo do pomembnega padca uspešnosti učencev in dijakov, kaže danes objavljena mednarodna raziskava PISA 2022. Na področju matematične, naravoslovne in bralne pismenosti so azijske države na čelu s Singapurjem tudi lani ostale na vrhu.

 

Nadpovprečno so se leta 2022 na omenjenih treh področjih izkazali učenci v 18 državah, na čelu je bil tako v zadnji raziskavi Singapur. Pri matematiki mu sledijo Macao, Tajvan, Hongkong, Japonska in Južna Koreja.

Strokovnjak za izobraževanje pri OECD Eric Charbonnier je pri tem izpostavil, da še naprej opažajo, da “azijske države, zlasti pri matematiki, resnično prevzemajo vodilno vlogo”, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Vendar je glavni poudarek tokratne raziskave drugje. Kot je opozorila strokovnjakinja OECD za izobraževanje Irene Hu, so namreč med letoma 2018 in 2022 zabeležili “padec uspešnosti učencev brez primere”.

Pri matematiki je tako povprečje v državah OECD v primerjavi z letom 2018 padlo za rekordnih 15 točk, medtem ko razlika med prejšnjimi posameznimi cikli nikoli ni presegla štirih točk. Pri bralnem razumevanju pa je bil padec za 10 točk. To je približno enako polletnemu učenju branja in tričetrtletnemu učenju matematike, pri čemer je 20 točk enakovredno enoletnemu šolanju.

Rezultati pri naravoslovju so medtem ostali nespremenjeni.

Kolumbija, Macao, Peru in Katar so na vseh treh področjih napredovali, piše na spletni strani raziskave. Nad povprečjem OECD pa so bili med drugim rezultati v Estoniji, Švici, na Irskem, v Avstriji, Veliki Britaniji, Češki, Švedski in Danski, pa tudi v Kanadi, navaja AFP.

Kot enega glavnih razlogov za padec uspešnosti učencev so pri OECD izpostavili pandemijo covida-19, pa tudi krizo privlačnosti učiteljskega poklica, ki prizadeva vse več držav in vpliva na kakovost poučevanja. Med vzroki so tudi pomanjkanje podpore učiteljem in učencem ali sodelovanja znotraj šol, pa tudi vključenosti staršev v šolanje, ki se je v primerjavi z letom 2018 zmanjšala.

V raziskavi PISA, ki jo od leta 2000 objavljajo na tri leta, sodelujejo 15-letniki v različnih izobraževalnih programih iz držav članic OECD in držav partneric. V raziskavi je lani sodelovalo 690.000 15-letnikov v 81 državah in ozemljih. Sodelovalo je tudi 6721 dijakov in učencev iz Slovenije.

Raziskava je pokazala, da so slovenski 15-letniki na področju matematične in naravoslovne pismenosti dosegli nadpovprečne rezultate, pri bralni pismenosti pa so pod povprečjem OECD. Na vseh treh področjih so dosegli tudi nižje rezultate kot leta 2018.

C. R. , STA