Slovensko šolstvo je v težavah, ki jih vzgojno-izobraževalni zavodi sami ne morejo več reševati. Najbolj pereči sta kadrovska stiska in nezadostno financiranje. Če se k reševanju ne bo pristopilo celostno, bo sledil kolaps sistema, so opozorili na včerajšnjem posvetu o aktualnih težavah vzgojno-izobraževalnega sistema.
Udeleženci včerajšnjega posveta v organizaciji komisije državnega sveta za znanost, kulturo in izobraževanje so govorili o pomanjkanju učiteljev in drugih delavcev tudi pri poučevanju otrok s posebnimi potrebami v vseh programih; primanjkuje pa tudi administrativno tehničnega osebja v računovodstvu.
Minister za vzgojo in izobraževanje Darjo Felda je obljubil spremembe na področju profesionalnega in kariernega razvoja učiteljev in ravnateljev, s katerimi bodo posodobili obstoječi sistem in izboljšali pogoje dela. Napovedal je še spremembe osmih pravilnikov o normativih in standardih. Rekel je še, da je zaposlitev v šolstvu pri nas v primerjavi z drugimi državami OECD med višjimi.
“To so spodbudne besede ministra, vendar vseeno ne moremo mimo neprijetnih številk,” je menil predsednik Zveze ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije Gregor Pečan, sicer eden od pobudnikov posveta. Od 58,9 milijard evrov BDP je v proračunu ministrstva za šolstvo 2,4 milijarde, kar pomeni štiri odstotke BDP. “In to je za več kot dober odstotek premalo, da bi se šolstvo ne razvijalo, ampak vzdrževalo status quo,” je dejal. Dodal je, da se šolstvu z zadnjima rebalansom namenilo nič, in ocenil, da je šolstvo v tem trenutku na prelomni točki, ko se zelo naglo obrnejo v drugo smer – navzdol. Odločevalce je pozval, da dobro premislijo o svojih prihodnjih odločitvah.
V nadaljevanju je med drugim ravnatelj Osnovne šole (OŠ) Mengeš Sašo Božič govoril o kadrovski krizi. V jesenski raziskavi je 290 šol sporočilo, da manjka 1400 učiteljev. V Sloveniji je sicer 730 šol, po grobi oceni manjka od 3500 do 4000 učiteljev, je dejal. Prepričan je, da diplomanti pedagoških fakultet tega manjka ne bodo mogli zapolniti. Zaradi upokojevanja učiteljev in odhodov iz šolstva ter nezanimanja za ta poklic bo kolaps po njegovem prepričanju že jeseni.
Ravnatelj OŠ Škofljica Roman Brunšek je spregovoril o spreminjanju pedagoškega trikotnika in izpostavil nujne spremembe zakona o osnovni šoli in določenih pravilnikih, kot je o ocenjevanju in vzgojnih ukrepih. O tem mora odločati pedagoška stroka, in ne starši oziroma pravniki, je pojasnil. Dodal je, da morajo starši razumeti, da vzgoja v šoli poteka drugače kot v družini.
C. R., STA