24% španskih študentov obiskuje zasebne tečaje

0
592
(Foto: Freepik)

Raziskavo je izvedel Juan Manuel Moreno, univerzitetni profesor in svetovalec Svetovne banke.

 

Moreno je na podlagi podatkov Ankete o družinskem proračunu, ki jo objavlja  španski Inštitut za statistiko (INE), izvedel raziskavo razvoja zasebnega izobraževanja od leta 2006 do 2020. Rast je bila v teh 15 letih neustavljiva. Niti v najbolj zapletenem obdobju recesije med letom 2008 in 2014 ali med pandemijo leta 2020 se rast ni ustavila.

Poročilo »Izobraževanje v senci v Španiji: kako zasebni razredi postajajo osnovna potreba« analizira to rast, razloge, ki jih motivirajo in če se pojavljajo bolj v nekaterih družbenih sektorjih. Jasno je razvidno, da se je pred desetletji tovrstno izobraževanje izvajalo kot luksuzni strošek a je postopoma postal osnovni strošek za visoko mero družin.

Seveda pa je uporaba zasebnega izobraževanja neenakopravna. Družine z visokim dohodkom za zasebno šolstvo porabijo de petkrat več denarja kot revne družine.

Španija še zdaleč ni država z najvišjo stopnjo zasebnega izobraževanja. V Južni Koreji in na Japonskem med 80 in 90% osnovnošolcev obiskuje zasebni pouk. Podatki, ki jih je pripravilo poročilo časopisa The Economist leta 2021 v zvezi z zasebnim izobraževanjem kažejo, da je v Nemčiji leta 2000 te storitve uporabljalo 27% študentov, v letu 2013 pa so predstavljali že 40%. V Združenem kraljestvu jih je leta 2005 bilo 18%, leta 2019 pa že 27%.

Za raziskovalca je čas, da se resno razmisli o položaju, v katerem se nahaja španski izobraževalni sistem in se prepreči, da bi ta vzporedni sistem na koncu zajel uradno šolstvo. Med vzroki izpostavlja postopno izgubljanje zaupanja družin, da običajen sistem zadostuje za doseganje ciljev, ki se od njega pričakujejo. To se dogaja v celotnem sistemu, v javnem in zasebnem omrežju.

Moreno je optimističen glede možnosti, da bi ponovno pridobili to zaupanje v šolo. Zanj bo to posledica povečanja personalizacije učenja in individualizirano mentorstvo.

Med podatki, ki izstopajo v poročilu, je dejstvo, da je v letih  velike recesije in v letu pandemije uporaba zasebnega izobraževanja zrastla predvsem med družinami z nižjimi dohodki. Moreno si za to podaja kot možno hipotezo, da so se starši odločili za nadaljevanje zasebnega pouka, da otroci ne bi zamudili priložnosti za učenje.

Piše: Jože Jan

Vir: El diario de la educación, Španija