Berimo skupaj z otrokom! – To bo okrepilo vajino povezanost in razvijalo otrokovo domišlijo!

0
665
(Foto: Pixabay)

Nikoli ni prezgodaj za branje otroku, trdi avtorica priročnika Paola Zanini in to trditev podkrepi z vrsto strokovnih mnenj. Branje z otrokom namreč krepi zaupanje in pomembno vpliva na kakovost odnosa med otrokom in staršem, predstavlja pa tudi varen prostor za dialog in spoznavanje drug drugega. Naj bo doma ali na poti, v nosilki ali vozičku – skrbno izbrana knjiga bo vedno dobrodošla spremljevalka.

 

Strokovno poglobljen priročnik z vrsto dragocenih nasvetov izhaja iz želje avtorice, da bi staršem, vzgojiteljem in učiteljem tudi na strokoven način predstavila pozitivno moč skupnega branja z otrokom. Glasno branje ima namreč veliko moč povezovanja in spreminjanja tako bralca kot poslušalca in je smiselno že v prvih mesecih otrokovega življenja, saj že dojenček zaznava vse odtenke materinega glasu v čustveni izmenjavi, ki krepi odnos navezanosti. Skupno branje prinaša celo vrsto pozitivnih učinkov: pri otroku spodbuja zmožnost obvladovanja lastnih čustev in boljšega razumevanja drugih, pri starših občutek, da so kos svoji vlogi, obema pa omogoča čustveno zbližanje. V sodobnem času, ko so starši pozorni predvsem na telesno zdravje otrok, Zaninijeva bralcem polaga na srce, da nikakor ne smemo zanemariti njihovega uma. In ni boljšega načina za to, kot da nežno pletemo medosebno vez ob branju knjige.
V prvem delu priročnika avtorica predstavi pozitivne psihološke učinke branja na razvoj otroka, pri čemer naniza in opiše konkretna psihološka dejstva ter skupno branje naveže na teorijo navezanosti Johna Bowlbyja.

Drugi, bolj praktično usmerjen del, pa zajema dragoceno obravnavo slikanic in konkretne predloge za branje: od položajev, v katerih je priporočljivo brati glede na otrokovo starost, do samega procesa branja in izbire otroku in njegovi starosti primernih knjig in slikanic. V tem smislu priročnik predstavlja pravi pravcati vademecum za starše, ki se sprašujejo, kako naj se lotijo branja z otrokom in na kaj naj bodo pri tem pozorni.

C.R., CMD