Domorodni jeziki v Peruju: Kako jih poučujejo, če sploh?

0
363
Šola v Peruju (Foto: Flickr / Raul Barrionuevo Prensa Minedu)

V Peruju obstaja nevarnost nazadovanja pri izobraževanju v domorodnih jezikih, zaradi zahtev iz ministrstva za šolstvo, da se učitelji strokovno izpopolnjujejo in kvalificirajo, kar daje prednost  enojezičnim učiteljem španščine.

 

Medetnično združenje za razvoj perujske džungle (Aidesep), največja zveza amazonskih staroselcev v Peruju je opozorilo, da obstaja nevarnost, da se bo izvajanje dvojezičnega izobraževanja v avtohtonih jezikih močno upočasnilo.

Aidesep je v izjavi povedal, da ministrstvo za šolstvo pripravlja seznam šol, ki so namenjene medkulturnemu dvojezičnemu izobraževanju, da bi jih izvzelo zaradi pomanjkanja učiteljev maternega jezika, ki bi zapolnili potrebna mesta.

Po navedbah Aidesepa želijo spremeniti značaj medkulturnega dvojezičnega izobraževanja v izobraževalnih ustanovah na avtohtonih  ozemljih, da bi jih prepustili procesu sklepanja pogodb, ki daje prednost enojezičnim učiteljem španščine.

Voditelji avtohtonih prebivalcev so nacionalne izobraževalne oblasti obtožili, da mladim učiteljem avtohtonih prebivalcev, ki že več let od ministrstva za šolstvo zahtevajo strokovno izpopolnjevanje in kvalifikacije, odrekajo pravico do dela.

Aidesep je ministra za izobraževanje in predsednika Peruja Pedra Castilla, ki je sam učitelj v podeželski šoli, opozoril, da bodo vložili tožbo, če ne bosta razveljavila sporne odločitve.

V Peruju je približno 27.000 šol z medkulturnim dvojezičnim izobraževanjem, v katerih se uči 1,2 milijona otrok, ki govorijo enega od 48 perujskih maternih jezikov, vključno s kečua, ki je najbolj razširjen materni jezik v Ameriki.

Piše: Damian Ahlin

VIR: INFOBAE

Advierten del peligro del retroceso en la educación en lenguas indígenas en Perú – Infobae