O spominih na šolske dni in njenem pogledu na današnjo šolo smo se pogovarjali s poslancem SDS v državnem zboru, Juretom Ferjanom.
Kakšni so vaši spomini na šolske dni, zlasti tiste takoj po počitnicah?
Vsako obdobje ima svoj poseben pridih, od začetkov v osnovni šoli do gimnazijskih dni in kasneje študija. V šolo sem vselej rad hodil in v mnogih dodatnih aktivnostih iskal dodano vrednost, novo znanje in izkušnje. Verjamem, da tudi zaradi tega lahko na svet in ne nazadnje vsakdanje izzive gledam širše.
Katerega učitelja se radi spomnite in zakaj?
Zagotovo je nekaj učiteljic in učiteljev skozi izobraževalno pot, ki sem jo prehodil, pustilo svoj pečat … Vesel sem, ko se včasih spontano srečamo in spregovorimo kakšno besedo.
Kako gledate na šolsko problematiko v tem trenutku, v času korone?
Izobraževalni sistem se v času epidemije oz. korona krize sooča z različnimi izzivi. Odzivanje na spremembe je v življenju ena izmed redkih stalnic in ključno je, da se kljub zaprtim šolam, izobraževalni proces v Slovenij ni ustavil. Mnogi so v šolanju na daljavo, poleg izziva, našli tudi prednosti, za katere upam, da jih bomo v prihodnjih letih, ko bo COVID-19 le še spomin, znali s pridom unovčiti. Dejstvo pa je tudi, da je spremenjena situacija posamezne stiske, ki so obstajale že mnogo pred pojavom krize, še poglobila. Vseh težav se žal ni dalo preprečiti, prepričan pa sem, da smo s proti korona paketi (PKP), ki so bili neposredno usmerjeni v slovensko prebivalstvo in gospodarstvo, marsikatero stisko omilili ali preprečili.
Samo odgovorno ravnanje vsakega izmed nas bo privedlo do vrnitve v normalnost in dokončno zmago nad COVID-19. Vodstvo šole mora vzpostaviti pogoje, da bo izobraževalni proces potekal učinkovito in varno, starši pa nosijo odgovornost, da svojim otrokom razložijo, zakaj so preventivni ukrepi pomembni. Gotovo je zgled tudi v tem primeru največji učitelj.
Kaj je tisto, česar v šolah po vašem primanjkuje in česa ne bi smelo biti?
Na področju domoljubja in poznavanja lastne domovine imamo v našem izobraževalnem sistemu še veliko neizkoriščenega prostora in iskreno upam, da ga bomo v prihodnjih letih in desetletjih zapolnili z vsebinami, ki bodo našim otrokom dale poglobljeno znanje o lastni državi. Želim si, da bo izobraževalni sistem spodbujal mlade, ki izstopajo iz povprečja, so kritični, proaktivni in željni znanja in izkušenj ter zmožni razmišljanja izven ustaljenih okvirov. Mislim, da je to pomemben gradnik razmišljujoče in napredne družbe prihodnosti.
V šolo ne sodi ideologija, kot tudi ne politično obračunavanje. Ne sodi izraba otrok za parcialne interese, kakršnekoli že so. Prepričan sem, da velika večina učiteljic in učiteljev svoje delo jemlje kot poslanstvo in ga tako, z veliko odgovornostjo in predanostjo, tudi opravlja.
Pripravila: Lucija Kavčič