Otroci, katerih prijatelji so »kvadratki na Zoomu«

0
410
(Foto: Epa)

Raziskava Združeni narodov poroča, da je v Indiji več kot 298 milijonov otrok bilo prizadetih zaradi zaprtja šol. Tudi ko je bila karantena delno odpravljena, so šole ostale zaprte po vsej državi.

 

 

Decembra 2019 je bila triletna hči Ceenuja Jebaraja navdušena, da bo čez nekaj mesecev šla v šolo. Toda, ko je bil predviden začetek pouka, je Indija uvedla karanteno po vsej državi, da bi zajezila širjenje covid-19. Jebarajeva hči, ki je zdaj stara pet let, se že več kot 600 dni pojavlja na Zoomu, da bi obiskovala tisto, kar zdaj pozna kot šolo. Je ena od približno 42 milijonov indijskih otrok, ki zaradi pandemije še ni nikoli imela pouka v živo.

»Res sem si želel, da bi v šoli oblikovala družabne odnose. Zanjo pa so vsi prijatelji v razredu le majhni kvadratki na Zoomu,« pravi Jebaraj. Zdaj jih bo morda končno lahko videla v živo, saj bo Indija ta mesec odprla šole in univerze.

Strokovnjaki pravijo, da so leta, ki so jih otroci preživeli zunaj šole, močno vplivala na njihove učne rezultate. »Če se otrok v prvem razredu ne uči, bo to vplivalo na naslednje razrede,« je izjavil epidemiolog Chandrakant Lahariva, ki se že dolgo zavzema za ponovno odprtje šol. »Mlajši kot je otrok, večja je dolgoročna kumulativna učna izguba,« je dodal.

Vpliv je bil še posebno hud za milijone otrok, ki niso imeli dostopa do prenosnikov in neprekinjenega interneta. Raziskave ekonomistov so pokazale, da je imelo dolgotrajno zaprtje šol v Indiji katastrofalne posledice za revne otroke: skoraj polovica otrok ni znala prebrati več kot nekaj besed.

Finančna ministrica Nirmala Sitharaman je priznala, da je zaprtje šol najbolj prizadelo otroke s podeželja in marginaliziranih sektorjev, vendar je dejala, da bo vlada zagotovila dodatno izobraževanje.

Medtem ko je bil dostop do spletnega učenja lažji za otroke iz bolj privilegiranih okolij, so strokovnjaki zasledili, da se mnogi težko osredotočijo med poukom na spletu. »Številni učenci ne prižigajo svoje kamere. To je simptom odklopa,« pravi Ruth Marie, otroška svetovalka na Mednarodni šoli Kodaikanal v državi Tamil Nadu. Težave imajo tudi učitelji, ki ne uspejo pritegniti pozornost otrok. «Otroci se bolje učijo, ko so okoli njih drugi otroci.«

Ko se šole začnejo znova odpirati, so starši, kot je Jebaraj, obetavni in obenem zaskrbljeni. »Moji hčerki se bo šola zdela zelo nenavadna,« je izjavil Jebaraj.

Piše: Jože Jan

Vir: BBC, Združeno kraljestvo