Španija: Birokracija, spreminjajoči se protokoli in stres

0
334
(Foto: Epa)

Učitelji, ki so odgovorni za izvajanje zdravstvenih predpisov v izobraževalnih centrih, so v epicentru šestega vala, v šolah.

 

Sonsoles Salazar, koordinatorka za Covid na javni šoli José María del Campo v okrožju Triana v Sevilli, odkar se je po božiču ponovno začel pouk, večino dneva preživi z bolniškimi odsotnostmi učencev zaradi koronavirusa, sprejema klice staršev, ki poročajo o primerih, sumih ali dvomih glede protokolov, ki jih je treba upoštevati, in šteje število učencev, ki so ostali, da bi razmislila o zaprtju razreda.

Ta šesti val nima nobene zveze z drugimi. Prej je bilo okuženih malo učencev, bolj pozitivni so bili starši, zdaj pa so to oni in se množijo, pojasnjuje ravnateljica šole.

Konec prejšnjega tedna je bilo v Španiji vsaj 332.877 učencev in 23.532 učiteljev izoliranih zaradi pozitivnih rezultatov ali v karanteni. Poleg zmanjšanja števila zaposlenih učitelji nosijo breme ohranjanja odprtih šol, zato se utrujenost kopiči. Predvsem za tiste, ki so odgovorni za covid, za tiste osebe v vodstveni ekipi, ki morajo zagotoviti, da se upoštevajo ukrepi, da je na voljo sanitarni material, da se spoštujejo spreminjajoči se protokoli -karantene so blažje, ni treba biti zaprt, če si cepljen ali si bolezen ravnokar prebolel-, da so v stiku -če je mogoče- z zdravstvenimi organi in upoštevajo njihova navodila, da družinam pojasnijo razmere v učilnicah in kaj morajo storiti …

Naloga, ki Cristianu Lari, ravnatelju javne šole Tombatossals v Castellónu, vzame veliko časa za druge temeljne naloge,  je naprimer pedagoško vodenje šole. Nekaj podobnega se dogaja tudi Juanu Carlosu Sánchezu, vodji študija na javni srednji šoli Joaquín Rodrigo de Vicálvaro v Madridu: Ko se ukvarjaš s kovidskimi vprašanji, so druge stvari v pristojnosti tvojih kolegov. Ali pa Marta González, koordinatorka covida za osnovnošolsko izobraževanje na šoli San Agustín de Valladolid, ki se pritožuje, da se že več tednov več pogovarja s kolegom Luisom Villamañánom, koordinatorjem covida za srednješolsko izobraževanje, kot z možem.

María Gracia, ki opravlja enako delo na srednji šoli Los Alcores v kraju Mairena del Alcor  v Sevilli pojasnjuje: Ta šesti val je izčrpavajoč, vsakodnevno delo ti ne dopušča počitka. Pred božičnimi prazniki je ona ali medicinska sestra za stike spremljala in preverjala podatke, ki so jih posredovale družine, zdaj pa je plaz klicev tolikšen, da so neposredno vključeni v sistem. Začetek karantene štejemo od trenutka, ko nas obvestijo, in ne od trenutka, ko nam povedo, da so se simptomi pojavili, zato otroci v povprečju preživijo doma 10 dni.

Epidemiološki podatki iz šestega vala so se že začeli izboljševati in število primerov v šolah se je začelo zmanjševati. Prejšnji četrtek je Gracia poročala o štirih primerih v primerjavi z dnevnim povprečjem 12 ali 13, ki je bilo zabeleženo. Večina pozitivnih primerov je med učenci, starimi 12 in 14 let, ki še niso bili v celoti cepljeni, pravi.

Spremembe protokola in velik prenos okužb med otroki so povečali število poizvedb staršev. To je bolj kot zdravstveni center delovalo kot izobraževalni center, kjer smo sami posredovali priporočila, pravi. Gracia upa, da bo ta val popustil.

Zasvojenost z mobilnimi telefoni

Približno 30 kilometrov od njegove šole, v okrožju Triana v Sevilli, je tedensko povprečje odsotnosti na javni šoli José María del Campo, ki ima 440 učencev, 23. Niha, prejšnji teden smo imeli več primerov v osnovni šoli, ta teden pa v otroški, čakamo na potrditev suma pozitivnega primera in v istem razredu jih bo pet, razlaga. Do zdaj jim še ni bilo treba zapreti nobene učilnice, saj se ob doseganju omejitve okužbe najprej pridružijo otroci, ki so bili okuženi. Poleg spremljanja je za Salazarja najbolj zapleteno zagotoviti, da družine upoštevajo protokole v primeru sorojencev. Starši imajo veliko pomislekov in pripeljejo svoje sorojence sedem dni po karanteni, čeprav jih je treba 14 dni izolirati in jih o tem obvestiti, če ni možnosti, da bi bili izolirani, opozarja.

Med spremembami v protokolu je poleg skrajšanja časa izolacije z 10 na 7 dni najpomembnejša ta, da bodo razredi dojenčkov in osnovnih šol izolirani le, če bo istočasno pet ali več primerov in bodo med seboj povezani.

V primeru javne šole Tombatossals v Castellónu za obveščanje družin uporabljajo kanal Telegram. Imam tudi mobilni telefon, ki ga nosim s seboj, da nas lahko družine obvestijo vsakič, ko je otrok pozitiven, pojasnjuje Lara. Zagotavlja, da je z orodji, ki jih je regionalno ministrstvo za izobraževanje dalo na voljo šolam, zelo enostavno, da se organizirajo prek telefona in posodobijo informacije, ki jih dobijo od družin: zadnji dan, ko je učenec hodil v šolo, datum diagnoze in začetek simptomov …

Dodaten pritisk

Lara govori o pritisku, ki ga povzroča, ko mora že obstoječim nalogam, ki jih ni malo, dodati še vse naloge, ki jih mora opravljati, vključno z nadaljnjim poučevanjem, v njenem primeru glasbe. Res je, da časa, ki ga nameniš upravljanju pozitivnih stvari, obveščanju uprave, obveščanju družin, ne nameniš drugim stvarem, na primer pedagoškemu vodenju šole, za kar smo tam mi. Toda če ste malo organizirani in digitalno posodobljeni, vam lahko uspe, vsaj v mojem primeru je bilo tako.

Juan Carlos Sánchez, vodja študija na javni srednji šoli Joaquín Rodrigo v Madridu, razlaga podobno. Poudarja tudi, da se šesti val dobro organizira, med drugim tudi zaradi sprostitve protokolov. V nasprotju z lanskim letom, ko smo morali vsakič, ko je bil potrjen pozitiven primer, iz šole poročati javnemu zdravstvu, se zdaj o sporadičnih primerih ne poroča; poroča se le o izbruhih s tremi ali več povezanimi okužbami v razredu. Prepričan je, da bi bilo brez takšnih sprememb nemogoče: Šolsko leto smo začeli zelo mirno, pred božičnimi počitnicami nato pa je telefon  začel zvoniti .

Kakovost izobraževanja

Marta González in Luis Villamañán na šoli San Agustín v Valladolidu preživljata dneve, da bi ugotovila, kako obvladati pandemijo v svojih razredih. Ekipa analizira vsak nov protokol ministrstva za zdravje in se zanaša na vodstvo pokrajine, da bo delovalo preventivno in odzivno. Vedno uporabljamo prezračevanje, maske, umivanje rok, skupine z mehurčki za otroke …, pravi učiteljica, ki poudarja naporno nadzorno in organizacijsko delo, ki ga morajo opravljati poleg svojega strokovnega dela pred tablo. Gonzáleza in Villamañána, ki obžalujeta, da zaradi prilagajanja usposabljanja novemu času trpi kakovost izobraževanja in da niti učenci ne morejo uživati v ekskurzijah ali izletih zunaj učilnice, boli glava zaradi sprememb protokola ob pojavu okužbe, simptomov ali testov, ki jih je treba opraviti na otrocih.

Če je že dovolj zapleteno normalno poučevati v katerem koli razredu, je še bolj zapleteno spremljati povezave tistih, ki so se okužili z virusom. Vendar upamo, da bo vse to kmalu minilo.

Piše: Damian Ahlin

Vir: El Pais