Prenovljena stara šola v Čentibi in nova dvojezična enota Vrtca Lendava

0
199
Enota dvojezičnega vrtca Čentiba (Foto: STA)

Občina Lendava je v nekdanji stari šoli v Čentibi letošnje šolsko leto odprla novo enoto dvojezičnega vrtca, ki bo lahko sprejel do 50 otrok. Stavbo stare šole so zaprli leta 2005, zdaj pa so jo obnovili s pomočjo madžarskega finančnega sklada za zamejske Madžare preko Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti.

V novem dvojezičnem vrtcu je prostora za tri oddelke oziroma približno 50 otrok, je povedala vršilka dolžnosti ravnateljice Vrtca Lendava Petra Gal. Prvi teden septembra, ko bo vrtec začel delovati, pa bo sprejel 13 otrok kombiniranega oddelka.

Dvojezična enota vrtca v Čentibi je sedma enota lendavskega vrtca; šest enot je dvojezičnih, ena enojezična. Dvojezične enote delujejo v Lendavi, Genterovcih, Dolgi vasi in Gaberju, na Hotizi pa deluje enota lendavskega vrtca, ki je enojezična. V celotni vrtec Lendava je trenutno vpisanih 328 otrok, je še povedala Gal.

Župan Lendave Janez Magyar je povedal, da je investicija v nov vrtec vredna 877.000 evrov, od tega je občina Lendava dala 361.000 evrov, sklad pa 516.000 evrov.

Magyar, ki je skupaj s podpredsednikom državnega zbora Danijelom Krivcem in madžarskim državnim sekretarjem za nacionalno politiko Árpádom Jánosem Potápijem prerezal trak nove pridobitve, je povedal, da se mu zdi naložba pomembna, saj tako mladi ostajajo na obrobjih države. “Ni treba, da se vse centralizira, ampak je treba tudi na obrobje pripeljati pomembne objekte,” je povedal Magyar.

Medtem je Krivec izpostavil, da vlaganje v mlade ni strošek, ampak naložba, saj se v prihodnosti obrestuje. Lendavski skupnosti pa je čestital, da zna izkoristiti generalne dogovore med državama. “In da dogovore, ki jih na državnem nivoju sprejemamo, udejanjajo v praksi,” je dejal Krivec..

K obstoječi stari šoli so ob obnovi prizidali pokriti terasi z nadstreškoma ter vetrolov. Uredili so tudi okolico, parkirni prostor in ograjo ter obnovili vodnjak na dvorišču stare šole.

C. R. STA