Španija: Delež študentk v matematiki, računalništvu in tehnologiji iz leta v leto pada

0
646
(Foto: EPA-EFE/ Jeroen Jumelet)

Največje doslej izvedena uradna raziskava v Španiji o razliki med spoloma pri izbiri univerzitetnega študija kaže, da se je razlika v zadnjih letih znatno povečala v disciplinah, kot so matematika, računalništvo in inženirstvo v tehnologiji.

 

 

»Po toliko letih javnih politik enakosti, sprememb izobraževalnih modelov in mnogo bolj senzibilizirane družbe je zaskrbljujoče videti, da ne le ni prišlo do izboljšav, ampak da je v nekaterih disciplinah prišlo do nazadovanja,« je poudarila Montserrat Grañeras, ena od raziskovalk.

V študijskem letu 2000-2001 je bil odstotek študentk na višjih stopnjah poklicnega izobraževanja računalništva  blizu 27%, v letu 2019-2020 pa komaj 10%. Leta 1985 je bilo 30% študentov računalništva deklet, zdaj samo 12%. V matematiki je število študentk padlo od nekaj več kot polovice na 36%. Število deklet se je na univerzitetnem študiju fizike, statistike, telekomunikacij in aeronavtike v zadnjih dveh desetletjih zmanjšala za okoli 10%.

Raziskava z naslovom »Radiografija razlike med spoloma pri študiju STEAM (akronim v angleščini za znanost, tehnologijo, inženirstvo in matematiko)« je ta petek – ob mednarodnem dnevu žensk in deklet v znanosti – objavilo špansko Ministrstvo za izobraževanje.

Raziskava pa ne prinaša samo slabih novic.  Dekleta so večina na visokošolskih in univerzitetnih študijih, povezanih z zdravjem in oskrbo ter v biotehnologiji. V zdravju ženske predstavljajo 78% v ciklih srednjega poklicnega usposabljanja in 76% v ciklih višje stopnje. 69% študentov medicine, 82% študentov zdravstvene nege in 75% študentov biomedicine je deklet. Večina so tudi v kemiji in živilski industriji.

Piše: Jože Jan

Vir: El País, Španija