Poletje čas za snemanje otroških in mladinskih filmov

0
353
(Foto: STA)

To poletje krožijo vesti o kar štirih novih mladinskih filmih: Elvisu Škorcu – genialnem štoru, koprodukcijskem filmu Bučko, Igrišča ne damo ter Tartinijevem ključu. Kot so pojasnili na Slovenskem filmskem centru, so poletja čas za snemanje filmov z otroki v glavnih vlogah, med drugim tudi zaradi stroge delovne zakonodaje zanje.

 

Tako sta poleg dveh filmov, Elvis Škorc – genialni štor po istoimenskem romanu Janje Vidmar v režiji Borisa Jurjaševiča in koprodukcijskega film Bučko, ki ga režirata Marina Andree Škop in Vanda Raymanova, in ju bomo predvidoma gledali v kinematografih v letu 2025, dva v fazi pred distribucijo oziroma tik pred festivalskimi premierami. To sta filma Igrišča ne damo v režiji Klemena Dvornika in Tartinijev ključ, ki ga je režiral Vinci Vogue Anžlovar. Oba so začeli snemati lani poleti, so spomnili pri Slovenskem filmskem centru (SFC).

Obenem so na SFC zapisali, da je v preteklih letih bilo manj novih slovenskih mladinskih filmov, na kar so opozorili tudi v svoji strategiji za obdobje 2020-2024 kot prepoznano pomanjkanje kakovostnih družinskih filmov oziroma filmov za otroke in mladino. Zato so bili nanje v zadnjih letih na javnih razpisih še posebej pozorni, so poudarili.

Pomanjkanje slovenskih filmov za otroke in mladino so po navedbah SFC “prepoznali tudi slovenski filmski ustvarjalci, ki vlagajo veliko energije tudi v kinematografsko distribucijo in večjo vidnost teh filmov”. Obenem pa na SFC opažajo, da kakovost slovenskih filmov za otroke in mladino prepoznavajo tudi mednarodni filmski festivali, tudi tisti najuglednejši, kakršen je denimo festival v švicarskem Locarnu, kjer bo 11. avgusta svetovno premiero doživel film Igrišča ne damo.

Nedavno je v Ljubljani padla prva klapa novega slovenskega mladinskega filma Elvis Škorc – genialni štor. Celovečerec bo prikazal kritično obdobje v življenju Elvisa, ki se mora poleg težav z odraščanjem spopasti še z ločitvijo staršev. V šoli briljira pri kemiji, ima opravka z nadlegovanjem sošolcev in se zagleda v najlepše dekle na šoli. Film nastaja s finančno podporo SFC.

Pod taktirko slovenske koproducentke Ide Weiss (Senca Studio) pa snemajo del otroškega filma Bučko. Film režirata Marina Andree Škop in Vanda Raymanova. Trojica je doslej že večkrat sodelovala, med drugim tudi pri prvem slovenskem božičnem filmu Kapa. Film Bučko prinaša zgodbo o desetletni Alisi, ki zaradi skrivnostnega izginotja staršev za pomoč zaprosi skupino mladih detektivov. Iskanje je zapleteno zaradi Alisinega avtističnega brata Milana. Film je sofinanciralo več mednarodnih filmskih centrov in skladov, med drugim tudi SFC.

Igrišča ne damo! je slovensko-češko-hrvaško-srbska koprodukcija, ki so jo finančno podprli SFC, RTV Slovenija, Češki filmski sklad, Hrvaški avdiovizualni center ter srbsko ministrstvo za kulturo in Filmski center Srbije. Scenarij za film je napisala Dora Šustić, prinaša pa akcijsko pustolovščino o skupini dvanajstletnikov, ki se zoperstavijo odraslim in rešijo svoje igrišče pred uničenjem.

Anžlovar je svoj mladinski celovečerni film Tartinijev ključ posnel po scenariju, prilagojenem po istoimenskem romanu Romana Kukoviča. Zgodba je umeščena v poletni Piran, kjer se križajo poti otrok iz različnih družbenih okolij. Film je nastal v produkciji Zavoda Blade produkcija in koprodukciji RTV Slovenija, ob pomoči Filmskega studia Viba film ter s finančno podporo SFC.

C. R., STA