Dijaška organizacija: zagotoviti je treba večjo varnost uporabnikov e-skirojev

0
326
(Foto: Pixabay)

Dijaška organizacija Slovenije (DOS) je na vlado naslovila poziv k zagotovitvi večje varnosti pri uporabi e-skirojev. Med številnimi ukrepi vladi predlagajo poostren nadzor nad uporabo električnih skirojev, predvsem med mladoletniki in obvezno uporabo zaščitne čelade za vse voznike električnih skirojev, ne glede na starost.

V zadnjih letih so električni skiroji postali priljubljeno prevozno sredstvo v mestih in na podeželju zaradi svoje hitrosti, tihega delovanja, enostavnosti parkiranja in prijaznosti do okolja. Vseeno pa so električni skiroji pogost vzrok prometnih nesreč, ki ogrožajo varnost mladih in drugih udeležencev v prometu, opozarjajo v dijaški organizaciji.

Za vožnjo z električnim skirojem je potreben opravljen kolesarski izpit, ki pa ga lahko otroci opravijo že v 5. razredu osnovne šole. Vozniki električnih skirojev lahko z zelo pomanjkljivim teoretičnim znanjem predstavljajo veliko nevarnost tako sebi kot tudi vsem drugim udeležencem v prometu, opozarjajo v dijaški organizaciji.

Avgusta 2021 je bil sprejet spremenjeni zakon o pravilih cestnega prometa, ki je uredil tudi pravila vožnje z električnimi skiroji. Električni skiroji so bili uvrščeni med lahka motorna vozila, kar pomeni, da zanje veljajo enaka pravila kot za invalidske vozičke in druga motorna vozila s konstrukcijsko določeno hitrostjo do 25 kilometrov na uro.

“Kljub temu je očitno, da sta poznavanje in upoštevanje teh pravil med mladimi premajhna, kar povzroča številne nesreče in poškodbe. Pomembno je, da se vozniki zavedajo pomena prilagoditve hitrosti vožnje glede na prometne razmere in da so oblečeni v svetla oblačila ter uporabljajo luči, zlasti ponoči. Redni pregledi e-skiroja, kot so pregled zavor, stanja koles in akumulatorja, so ključnega pomena za varno vožnjo,” so v pozivu zapisali v dijaški organizaciji.

Kot problematično izpostavljajo tudi dejstvo, da vozniki električnih skirojev pogosto ne poznajo ali ne upoštevajo pravil glede največje dovoljene hitrosti, samodejnih omejitev pa nekateri skiroji nimajo. Poleg tega je pogosto nejasno, s kakšno hitrostjo se lahko vozijo po mešanih poteh za pešce in kolesarje ter območjih za pešce, kar še povečuje tveganje za nesreče.

Predsedstvo Dijaške organizacije Slovenije zato poziva vlado in druge pristojne k sprejetju nujnih ukrepov za večjo varnost mladih v prometu. Med te ukrepe štejejo tudi večje ozaveščanje o varni uporabi električnih skirojev z izobraževalnimi programi v šolah in medijskimi kampanjami, omejitve hitrosti na mešanih poteh za pešce in kolesarje ter dosledno označevanje teh površin in redne tehnične preglede električnih skirojev za varno uporabo.