Koronavirus in pouk na daljavo v Latinski Ameriki

0
883
(Foto: facebook)

Leto in pol po izbruhu pandemije je po ocenah UNICEF-a še vedno približno 86 milijonov otrok in mladostnikov v Latinski Ameriki zunaj učilnic. Vendar se jih je vsaj 47 milijonov vrnilo v šole, bodisi delno ali v celoti.

 

»V zadnjih 18 mesecih večina otrok in mladih v Latinski Ameriki svojih učiteljev in prijateljev ni videla. Mnogo niti pred ekranom, ker nimajo interneta« je dejal Jean Gough, regionalni direktor UNICEF-a za Latinsko Ameriko in Karibe. »Virtualno izobraževanje se mora nadaljevati in izboljševati, vendar je jasno, da v času pandemije najbolj revne družine niso imela dostopa do učenja.«

Študiji UNICEF-a kažejo, da v Latinski Ameriki 47% študentov nima  ali ima pomanjkljivo spletno zvezo, medtem ko 71% revnih družin nima dostopa na internet. »Imam še dva brata in doma imamo samo en telefon. Tepemo se, kdo bo prvi naredil nalogo« je povedala Noelia iz Argentine. 16-letni Daniel iz Paname je izjavil »Zelo me skrbi, kako bo s šolo: rekli so, da bodo material in naloge poslali preko spleta, vendar že mesece nisem dobil ničesar«.

Šola ni le kraj, kjer se otroci učijo, ampak je tudi varen prostor za njihovo interakcijo, igro in skupno rast. Med pandemijo so v Latinski Ameriki šole bile zaprte več časa kot v kateri koli drugi regiji na svetu. V Latinski Ameriki je bilo od začetka pandemije izgubljenih povprečno 153 študijskih dni. »Moja sestra je bila vesela, ko so rekli, da ne bomo imeli pouka. Jaz nisem. Takoj sem pomislila: kako se bom zdaj učila? Če mi bodo gradivo pošiljali po modulih, bodo učitelji zahtevali več od mene in težje se bom učila sama«, je rekla Cristina, 15-letna študentka iz Paname. Daniela, ki ima 13 let je iz El Salvadorja svoj položaj opisala »Skrbi me, ker ne bom videla sošolk in mi bo težje razumeti predmete, ko učiteljev ne bom imela pred sabo«.

Najnovejši svetovni podatki kažejo, da šole niso direktno povezane s povečanjem prenosa Covid-19, temveč sole odražajo stopnjo prenosa skupnosti. Tudi v krajih z najvišjo stopnjo okuženja Svetovna zdravstvena organizacija priporoča, da se skuša nadaljevati z učenjem v šolah.

UNICEF je skupaj z Unesco in Svetovnim programom za hrano razvil regionalne smernice za ministrstva za izobraževanje, ravnatelje in učitelje za preprečevanje širjenja koronavirusa v šolah. Da bi zagotovile varnost študentov in učiteljev, morajo vlade izvajati preventivne ukrepe, kot so distanca, zagotavljanje mila in čiste vode, uporaba mask in cepljenje. Večina latinskoameriških držav je v svojih programih cepljenja dala prednost vzgojnemu osebju, tako da ima danes večina držav več kot 90% zaposlenih v vzgoji cepljenih z vsaj enim odmerkom.

»Spodbudno je videti, da se vsak dan odpira več šol, in da se več deklet in fantov, učiteljev in profesorjev vrača v šole v Latinski Ameriki,« je dejal Jean Gough. »Vse več držav v regiji kaže, da je učenje iz oči v oči možno. Države, ki pa tega še niso dosegle, bi morale otroke nujno vrniti v učilnice. Tveganje, da ostanejo zunaj šole, je previsoko – večje od tveganja, da bi bili v šoli. Otroci so že izgubili več kot eno leto šole. Ne morejo si privoščiti, da bi zamudili še en dan učenja.«

Za podporo odprtju šol v Latinski Ameriki je UNICEF sodeloval z državami pri razvoju strategij vračanja v šolo, pri dostavi izobraževalnih in higienskih materialov in pri zagotavljanju psihološke podpore učencem in učiteljem.

Piše: Jože Jan

Vir:

UNICEF

Voicesofgrouth.org

Unesco