Ljubljana: Dijaški festival Transgeneracije

0
204
Ljubljana (Foto: Pixabay)

V Ljubljani se bo danes začel festival dijaške ustvarjalnosti Transgeneracije. Glavno prizorišče je Cankarjev dom (CD), dijaki pa se bodo z gledališkimi in plesnimi predstavami predstavili še na Gimnaziji Poljane ter Srednji vzgojiteljski šoli, gimnaziji in umetniški gimnaziji. Zaključek festivala s podelitvijo priznanj bo v maju.

 

Na letošnji izvedbi bodo dijaki pod mentorstvom večinoma profesionalnih ustvarjalcev predstavili deset gledaliških in plesnih produkcij ter približno 100 likovnih, fotografskih, stripovskih in video del. Program gledaliških in plesnih predstav bo od danes do sobote potekal v dvoranah CD ter omenjenih srednjih šolah.

V produkciji obeh srednjih šol so nastale tudi nekatere predstave, poleg njih pa so na festivalu med drugim zastopane še produkcije z gimnazij Slovenske Konjice, Celje Center in Šentvid.

Plesnemu in gledališkemu delu bo 15. aprila v veliki sprejemni dvorani CD sledilo odprtje razstave likovnih, fotografskih in video del. Zaključek festivala s podelitvijo priznanj bo v maju, so sporočili iz CD.

Osnovni namen Transgeneracij je že vseskozi enak. S festivalom želijo spremljati in spodbujati umetniško produkcijo dijakov ter jo predstaviti drugim generacijam.

Festival daje možnost za prikaz gledališke, plesne, literarne, likovne, fotografske in video ustvarjalnosti dijakov iz vse Slovenije. Je prostor srečevanja mladih z različnimi umetniškimi izrazi, stališči in idejami, ki jih druži želja po ustvarjalnosti. Njihova dela ocenijo in izberejo selektorji, priznani strokovnjaki z različnih področij umetnosti.

Za letošnji festival je dela dijakov iz likovne umetnosti izbiral Boris Beja, iz fotografije Miha Colner, gledališke predstave Katja Markič, Matej Bogataj in Jernej Gašperin, plesne predstave Jana Menger, video dela pa je izbiral Gorazd Trušnovec.

Dolgoletni selektor gledališkega dela festivala Bogataj ocenjuje, da Transgeneracije s strokovno selekcijo in žirijo prikažejo kreativno vrenje, ki nastaja v gledaliških krožkih in umetniških srednjih šolah z igro ali gledališko vzgojo kot sestavnim delom svojega učnega programa.

S tem spodbuja ne le gledališke veščine, ampak tudi zavzetost za gledališče in spoznavanje izraznih možnosti ter na ta način vzgaja “vsaj dejavne gledalce, če že ne dejavnih ustvarjalcev”, je izjavil ob letošnjem festivalu.

C. R., STA