Začelo se je usposabljanje učiteljev na področju digitalizacije

0
309
(Foto: STA)

S konferenco Digitrajni učitelj se je v Portorožu začelo usposabljanje učiteljev za predajanje znanj s področij digitalizacije, trajnostnega razvoja in finančne pismenosti. V pol leta izvajanja 17,6 milijonov evrov vrednega projekta so identificirali kompetence, ki jih morajo učitelji imeti, so povedali na današnji novinarski konferenci.

 

Pol leta po začetku projekta, ki ga vodi Založba Rokus Klett, se je v Portorožu zbralo približno 500 predstavnikov strokovnih skupin na vzgojno-izobraževalnih zavodih, še 500 jih je sodelovalo na daljavo. Zanje je to bil prvi od 13 dni usposabljanja, ki jih mora do sredine leta 2026 opraviti 20.000 zaposlenih v izobraževalnem sistemu.

Založba Rokus Klett vodi konzorcij 18 partnerjev, med katerimi so srednješolski centri, fakultete in druge vzgojno-izobraževalne organizacije. Kot je poudaril vodja projekta Primož Zupan, so vključene vse slovenske regije in različne ustanove, ki se ukvarjajo z izobraževanjem bodisi otrok bodisi odraslih, od vrtcev do ljudskih univerz. Predstavniki konzorcija so k sodelovanju privabljali druge. Po Zupanovih besedah so rezultati odlični, saj je v prvem koraku sporazume o sodelovanju podpisalo 470 šol.

Pri izvedbi projekta Digitrajni učitelj imajo dva pristopa. Prvi poteka na nacionalni ravni. Tako bodo v prvem koraku usposobili t. i. multiplikatorje in svetovalce vzgojno-izobraževalnih zavodov. Drugi pristop bo potekal na ravni posameznih zavodov. Tam bodo delali prenašalci znanj, ki bodo znanja prejemali od multiplikatorjev, je dejal Zupan.

Kot je pojasnila vodja krovne razvojne skupine projekta Adrijana Hodak, so doslej preučili stanje in potrebe ter tako identificirali kompetence, ki jih bodo razvijali.

Na področju digitalizacije, ki ji bodo namenili 11 od skupaj 13 dni usposabljanja, bodo v ospredju humane tehnologije, torej uporaba tehnologije na način, da bo ljudem olajšala delo. Učitelje želijo med drugim usposobiti še za sobivanje z umetno inteligenco, upravljanje z ogromno količino podatkov, vizualno komunikacijo in tudi za etične in odgovorne prakse, predvsem v odnosu do zdravja in dobrega počutja.

Na področju financ pa želijo izobraziti učitelje in druge strokovne delavce o osnovnih konceptih, tako glede osebnih financ kot finančnih institucij in javnih financ. Posebej podrobno so že predelali področje trajnosti. Razdelili so ga na dve glavni veji: trajnostno in zeleno razmišljanje ter globalno ozaveščenost. Področja bo nujno treba povezati, sicer učinka ne bo, je poudarila Hodak.

Novembra bodo začeli izvajati prve programe, to so varna raba interneta, digitalna identiteta in uporaba spletnih učilnic. Začeli bodo tudi prva usposabljanja projektnih sodelavcev. Na preostala področja se bodo usmerili januarja, je napovedala Hodak. Poudarila je tudi, da ves čas pridobivajo povratne informacije z zavodov in da bodo to upoštevali pri načrtovanju nadaljnjega usposabljanja.

Usposabljanje strokovnih in vodstvenih delavcev je med ključnimi ukrepi akcijskega načrta digitalnega izobraževanja 2021-2027, zato ga je ministrstvo za vzgojo in izobraževanje vključilo v slovenski načrt za obnovo in okrevanje ter zanj namenilo več kot 17,6 milijona evrov. Cilj je usposobiti vsaj polovico slovenskih učiteljev in strokovnih delavcev, je na novinarski konferenci spomnil vodja službe za digitalizacijo izobraževanja na ministrstvu Igor Pesek.