»Če ste žalostni, si privoščite piškotek«: kako so ameriški šolarji odprli telefonsko številko za širjenje veselja

0
572
(Foto: Freepik)

Prejšnji mesec je skupina osnovnošolcev iz Kalifornije (ZDA) uvedla brezplačno telefonsko številko z navdihi in nasveti za tesnobne duše. Projekt majhne šole je postal viralen in prejema na tisoče klicev na uro.

 

Pokličite na številko 707-998-8410 (v soboto, 12. marca so številko začasno zamenjali za 77-873-7862) in pozdravil vas bo vesel glas, ki našteva možnosti: »če ste jezni, razočarani ali nervozni, pritisnite eno. Če potrebujete spodbudne besede, pritisnite dve. Če želite slišati otroke, kako se veseli smejijo, pritisnite štiri.«

Otroci so snemali spontane nasvete, ki poslušalce spravijo v dobro voljo:

»Če si nervozen, vzemi denarnico in si kupi sladoled ali čevlje.«

»Če si žalosten, si privošči piškotek.«

»Svet je lepši s teboj.«

Projekt sta si zamislili Jessica Martin in Asheraj Weiss, ki poučujeta umetnost na osnovni šoli West Side Union v Healdsburgu. »Želeli smo narediti projekt, ki bi bil preprost za izvedbo, s katerim bi otroci razmišljali o tem, kaj želijo povedati svetu, da bi pomagali drugim ljudem,« je izjavila Asherah.

V projekt sta vključili vseh 141 učencev od vrtca do šestega razreda in otroke spodbudili, naj pomislijo na trenutke, ko so bili žalostni, razočarani ali jezni in naj si izmislijo, kako premagati tisti neprijeten občutek. »Vsi odgovori prihajajo od otrok, njihovih lastnih življenjskih izkušenj in nasvetov, ki so jih pridobili v svojih kratkih letih življenja.«

V Healdsburgu, skupnosti v severni Kaliforniji z 12.000 prebivalci, je bila »vroča linija« zabaven projekt. »Pričakovali smo majhen doseg,« je povedala Susie Dalton, učiteljica petega razreda šole. »Projekt pa je imel neverjetni vpliv.«

Dijaki so najprej delili letake, projekt se je širil tudi od ust do ust in je postal viralen na družbenih omrežjih. »Mislili smo, da bomo v enem mesecu prejeli kvečjemu sto klicev, dobimo pa jih več kot 9000 na uro,« je izjavila Jessica Martin. Odziv je bil izjemen. Med drugimi, redno kličejo pacienti, ki so v medicinskem centru Johns Hopkins. »Otroci vidijo, kako lahko pomaga ena sama prijazna beseda.«

Dežurna telefonska številka bo v prihodnjih mesecih posodobljena z novimi sporočili in je financirana z donacijami.

Piše: Jože Jan

Vir: The Guardian, Združeno kraljestvo