Organizacije za zaščito otrok opozarjajo na katastrofalne posledice ukrepa, ki zadeva 27.000 šol, ki so najbolj prikrajšanim otrokom zagotavljale topel obrok in dodatne ure pouka.
Uradni list Federacije je postal nočna mora za organizacije za zaščito otrok. Ministrstvo za izobraževanje je ukinilo program Escuelas a Tiempo Completo, pobudo, ki je 3,6 milijona revnih otrok v Mehiki podpirala z obroki in dodatnimi urami pouka. V približno 27.000 šolah v državi je potekal več kot desetletje, vlada Andrésa Manuela Lópeza Obradorja pa ga je z enim zamahom peresa ukinila. Skupine, kot je Mexicanos Primero, opozarjajo na katastrofalne posledice te odprave, ki vključujejo podhranjenost in zapuščanje otrok iz najbolj ogroženih družin. Ministrica za izobraževanje Delfina Gómez je v torek povedala, da je bila sprejeta odločitev, da se proračunska sredstva prednostno namenijo za izboljšanje infrastrukture.
Ta teden objavljena pravila delovanja šole La Escuela Es Nuestra (LEEN) za leto 2022 skrivajo ukinitev enega od izobraževalnih projektov, za katerega se najbolj zavzemajo raziskovalci in organizacije. Ukinitev tega programa pomeni napad na pogoje najranljivejšega prebivalstva, na otroke, ki nimajo drugih možnosti, razen tistih, ki jim jih ponuja država.
Ta program je vključeval od 1,5 do 3,5 ure dodatnega pouka – od glasbe, umetnosti, športa ali tujih jezikov, zlasti angleščine – za učence med petim in štirinajstim letom starosti na zelo revnih območjih. Vključevala je tudi opoldansko toplo kosilo za učence. Unicefova analiza iz leta 2019 je pokazala, da je bil za 11 odstotkov otrok, vključenih v program, to edini dnevni obrok. Od 27.000 sodelujočih šol je bilo 70 odstotkov avtohtonih in podeželskih, 55 odstotkov otrok, ki so bili deležni pomoči, pa je bilo pod pragom revščine.
Izločitev prihaja v kritičnem trenutku po skoraj dveh letih, ko so bile šole zaradi pandemije zaprte. Zdravstvena kriza je spodbudila osip v šolah in povečala neenakost med učenci javnih in državnih šol. Prvi so imeli na voljo le 100 minut pouka po televiziji, pri katerem niso videli svojih vrstnikov in niso mogli postavljati vprašanj učiteljem.
Ena od najhujših posledic zaprtja je bilo povečanje števila kaznivih dejanj proti mladoletnikom, od slabega ravnanja do zlorabe otrok. Šole so prostori, ki otrokom nudijo zatočišče in jim zagotavljajo osnovne potrebe, ki presegajo akademske. Z omejevanjem časa v šolah jih izpostavljamo zločinom, ki se dogajajo doma.
Udarec za zaposlene matere
Vrnitev v šolo v Mehiki je bila asimetrična in zmedena, po volji vsake regije. V nekaterih od njih so predvidene le štiri ure neposrednega pouka. Zdaj, ko se šolski dan ne bo več podaljševal, se strokovnjaki sprašujejo: kaj čaka otroke brez sredstev zunaj varnega šolskega okolja? Otroško delo? Prevzem kriminalnih združb? Kako bodo videti njihovi popoldnevi? Se bodo učili ali bodo skrbeli za mlajše brate in sestre ter jim kuhali?
Poleg tega ukrep močno vpliva na matere, ki so večinoma odgovorne za varstvo otrok. Udarec, zlasti za zaposlene matere. Podaljšanje šolskega pouka jim je omogočilo vstop na trg dela, zdaj pa so ovire še večje.
Lačni otroci v poslikanih šolah
Zaprtje programa je vprašanje prednostnih nalog. Vlada se je odločila, da bo svoja prizadevanja usmerila v obnovo šol, ki so bile med pandemijo uničene. Preiskava je pokazala, da je bilo v 13 mesecih vlomljeno v več kot 7000 javnih šol: od kraje straniščnih školjk do elektronske opreme v vrednosti več tisoč mehiških pesov. Predsednik podjetja Mexicanos Primero priznava, da je treba obnoviti infrastrukturo, vendar poudarja, da za to ni mogoče nameniti vseh proračunskih sredstev.
Do leta 2022 ima ministrstvo za izobraževanje 14 milijard mehiških pesov. Program za šole s polnim delovnim časom je v letu 2019 znašal 10,1 milijarde mehiške valute, za leto 2020 pa je bil že prepolovljen. V naslednjih letih zaradi zaprtja šol velik del tega ni bil uporabljen.
Piše: Damian Ahlin
VIR: elpais.com