Posledice zapiranja šol med pandemijo

0
416
Stavka učiteljev je neupravičena in ne bo plačana. (Foto: Tamino Petelinšek / STA)

Poročilo, ki so ga objavili Svetovna banka, UNESCO in Unicef, opozarja na resne posledice zapiranja šol.

 

Poročilo »Stanje svetovne izobraževalne krize: pot do okrevanja« ugotavlja, da bo v revnih državah zaradi zaprtja šol med pandemijo 70% otrok v učni revščini. »Kriza Covid-19 je ohromila izobraževalne sisteme po vsem svetu,« je izjavil Jaime Saavedra, direktor za izobraževanje pri Svetovni banki. »21 mesecev po izbruhu pandemije so šole še vedno zaprte za milijone otrok, drugi se morda nikoli ne bodo vrnili v učilnice. Ta izguba učenja je moralno nesprejemljiva. Povečanje učne revščine bi lahko imelo uničujoč učinek na prihodnjo produktivnost, dohodek in blaginjo te generacije otrok in mladostnikov, njihovih družin in državnih gospodarstev,« de dodal. V poročilu piše, da je zaprtje šol med pandemijo povečala neenakosti v izobraževanju in povzročila izgubo 17 bilijonov dolarjev življenjskega dohodka tej generaciji študentov.

Zaprtje šol povzroča učne izgube sorazmerno s trajanjem zaprtja.  V Braziliji, Pakistanu, Indiji, Južni Afriki in Mehiki so študiji dokazali znatne izgube pri matematiki in branju.  Poročilo ugotavlja tudi, da so otroci iz gospodinjstev z nizkimi dohodki imeli manj možnosti za dostop do učenja na daljavo. Tudi mlajši učenci, zlasti predšolski, so imeli manj dostopa do učenja na daljavo.

Pandemija je zaprla šole po vsem svetu in negativno vplivala na 1,6 milijarde učencev. Za njihovo izobraževanje je bilo namenjenih manj kot 3% vladnih spodbud. Več kot 200 milijonov študentov živi v državah z nizkimi dohodki, ki niso pripravljeni na učenje na daljavo. Poročilo izpostavlja kot nujno prednostno nalogo ponovno odprtje šol, da bodo učenci dosegli enako znanje kot prejšnja generacija.

»S skupnim delom z državnimi vodji in podporo mednarodne skupnosti je mogoče delati za bolj pravične in učinkovite učne sisteme. Toda za to moramo postaviti otroke in mladino pred vse druge prednostne naloge,« je poudarila Stefania Giannini, Unescova namestnica generalnega direktorja za izobraževanje. »Njihova prihodnost – in naša skupna prihodnost – je odvisna od tega.«

Piše: Jože Jan

Vir:  ABC, Španija