Kako izboljšati izobraževanje v Latinski Ameriki

0
419
Fotografija je simbolična. (Foto: Pixabay)

Prihodnost milijonov otrok v Latinski Ameriki je ogrožena in glavni razlog je, kar se dogaja ali ne v učilnicah. Podatki raziskave ERCE 2019, ki jih je pravkar objavil UNESCO, so razkrili, da v 16 državah Latinske Amerike več kot 40% učencev 3. razreda in več kot 60% učencev 6. razreda osnovnih šol ne dosega zaželene ravni v branju in matematiki.

 

Raziskava je bila izvedena v letu 2019 med 160.000 študenti iz več kot 4.000 javnih in zasebnih šol v Argentini, Braziliji, Kolumbiji, Kubi, Kostariki, Ekvadorju,  El Salvadorju, Gvatemali, Hondurasu, Mehiki, Nikaragvi, Panami, Paragvaju, Peruju, Dominikanski republiki in Urugvaju.

Raziskava je pokazala, da 60% učencev 6. razreda ni bilo zmožnih povezati idej, ki so bile predstavljene v različnih delih besedila. 40% učencev 3. razreda ni moglo najti informacije v besedilu, če ta ni bila zelo razvidna.

»Raziskava je zelo zaskrbljujoča za vso regijo v treh vidikih,« je za BBC izjavila Claudia Uribe, direktorica Unescovega urada za izobraževanje za Latinsko Ameriko in Karibe.

»Prvo je, da regija dosega zelo nizke rezultate pri predmetih, ki so bistvenega pomena za nadaljevanje izobrazbe. Če nimamo tistih veščin, ki jih imenujemo temeljne, ne bomo mogli napredovati v bolj kompleksnem znanju.«

»Druga velika skrb je, da v večini držav Latinske Amerike nismo videli napredka.« Le tri države so od prejšnje raziskave leta 2013 pokazale napredek: Brazilija, Peru in Dominikanska republika.

Tretja skrb je, da je to raziskovanje bilo izvršeno pred pandemijo. Pandemija je stanje izobrazbe še poslabšala.

Claudia Uribe je izjavila, da raziskava govori o generaciji, ki je v nevarnosti, da ne bo mogla razviti svojega potenciala.

Kaj je treba storiti?

Čeprav je Claudia Uribe pojasnila, da poročilo ne pripisuje vzrokov za krizo v izobraževanju in ne daje priporočil, je direktorica Unesca za BBC naštela šest dejavnikov, ki bi jih morala Latinska Amerika upoštevati, da bi izboljšala svojo izobraževanje:

. Popraviti neenakost

Šole niso uspele uravnovesiti omejenih možnosti otrok, ki prihajajo iz nizke ekonomske ali kulturne ravni. Obstajajo dejavniki, ki spodbujajo potrebno izravnavo, kot je dostop do izobraževalnih materialov in tehnologije. Zelo pomembna je tudi krepitev vodstvenih ekip, pedagoških timov in intenzivno pedagoško delo.

. Usposobiti in ceniti učitelje

Podministrica za izobraževanje Peruja Nelly Palomino je ob predstavitvi poročila potrdila, da je bila strategija Peruja v zadnjih letih »staviti na izobraževanje, usposabljanje in spremljanje direktorjev izobraževalnih ustanov in tako okrepiti njihovo pedagoško vodstvo.

. Pomoč staršem, ki pomagajo

Nelly Palomino je med akcijami, ki jih izvaja Peru, omenila organizacijo »dnevov za srečanja s starši, na katerih so deležni usposabljanja in napotkov, kako pomagati svojim otrokom pri izboljšanju učenja. Uribe je zatrdila, da se »ves jezikovni razvoj, odnos do učenja in poznavanje sveta začne v kontekstu družine.«

. Postaviti temelje. Pomen vrtca

Poročilo razkriva, da so otroci, ki so hodili v vrtec, imeli boljše rezultate kot tisti, ki niso imeli dostopa do vrtca. »Predšolska vzgoja je pomembna za vse otroke, posebno pa za otroke, ki jim okolje v katerem živijo ne pomaga pri razvoju njihovih sposobnosti,« je dejala Uribe. Predšolska vzgoja opravlja funkcijo spodbujanja otrok v ključni fazi razvoja možganov.

. Vlagati v izobrazbo

Minister za šolstvo Dominikanske republike Roberto Fulcar je poudaril, da je država vložila 4% bruto domačega proizvoda (BDP) za izobraževanje, skoraj dvakrat več kot pred leti. Po podatkih Svetovne banke za leto 2019, se je za izobraževanje kot odstotek BDP vložilo 7,6% na Norveškem, 6,3% na Finskem, 6,1% v Braziliji, 5,4% v Peruju, 12,8% na Kubi in 3,3% v Gvatemali.

. Okrevanje izobrazbe po pandemiji

Nove raziskave so pokazale negativen vpliv pandemije na izobrazbo. Študentje so se v zvezni brazilski državi Sao Paulo naučili le 28% tistega, kar bi se naučili pri pouku v živo. Vrnitev otrok v šolo je nujna.

Piše: Jože Jan

Vir:  BBC – Združeno kraljestvo