Evropska komisija je predstavila dva predloga priporočil Sveta EU, s katerima želi podpreti razvoj digitalnih spretnosti evropskih državljanov. Predloga naslavljata ključna izziva, s katerima se soočajo države članice: pomanjkanje celovitega vladnega pristopa k digitalnemu izobraževanju in težave pri opremljanju ljudi z digitalnimi spretnostmi.
“Kljub napredku in nekaterim odličnim primerom inovacij skupna prizadevanja še niso prinesla sistemske digitalne preobrazbe v izobraževanju in usposabljanju. Države članice se še vedno borijo za doseganje zadostnih ravni naložb v infrastrukturo za digitalno izobraževanje in usposabljanje, opremo in digitalne izobraževalne vsebine, digitalno usposabljanje učiteljev in osebja ter spremljanje in vrednotenje politik digitalnega izobraževanja in usposabljanja,” so v sporočilu za javnost opozorili v Bruslju.
Predlog priporočila Sveta EU o ključnih dejavnikih, ki omogočajo uspešno digitalno izobraževanje in usposabljanje, vse države članice poziva, naj zagotovijo splošni dostop do vključujočega in visokokakovostnega digitalnega izobraževanja in usposabljanja ter tako odpravijo digitalni razkorak, ki je v luči krize pandemije covida-19 postal še bolj očiten. V Bruslju v ta namen predlagajo oblikovanje povezanega naložbenega okvirja in usposabljanje učiteljev za učinkovito in vključujoče digitalno izobraževanje.
Drugi skupni izziv je povezan z različnimi ravnmi digitalnih spretnosti različnih skupin prebivalstva ter zmožnostjo nacionalnih sistemov izobraževanja in usposabljanja, da te razlike odpravijo. Predlog o izboljšanju zagotavljanja digitalnih spretnosti v izobraževanju in usposabljanju tako obravnava vse ravni izobraževanja in usposabljanja, so pojasnili.
Članice EU komisija s predlogom poziva, naj že zgodaj začnejo zagotavljati digitalne spretnosti na usklajen način na vseh ravneh izobraževanja in usposabljanja. To je mogoče zagotoviti z določitvijo postopnih ciljev in vzpostavitvijo ciljno usmerjenih ukrepov za posebne prednostne ali težko dosegljive skupine. Predlog poziva države članice, naj podprejo visokokakovostno informatiko v šolah, uveljavijo razvoj digitalnih spretnosti za odrasle in s sprejetjem vključujočih strategij odpravijo pomanjkanje poklicev na področju informacijske tehnologije.
“Komisija je pripravljena podpreti izvajanje obeh predlogov s spodbujanjem vzajemnega učenja in izmenjav med državami članicami in vsemi ustreznimi zainteresiranimi stranmi prek instrumentov EU, kot je instrument tehnične podpore,” so zapisali. Ključni ukrep komisije bo olajšanje priznavanja certificiranja digitalnih spretnosti. Komisija bo v ta namen skupaj z več državami članicami izvedla pilotni projekt evropskega certifikata digitalnih spretnosti.
Namen certifikata je povečati zaupanje v certificiranje digitalnih znanj in spretnosti v EU in njegovo sprejemanje. To bo ljudem pomagalo, da bodo delodajalci, ponudniki usposabljanja in drugi široko, hitro in enostavno priznavali njihove digitalne spretnosti. Rezultati pilotnega projekta bodo konec leta predstavljeni v okviru študije izvedljivosti o evropskem certifikatu digitalnih spretnosti. Končni evropski certifikat o digitalnih spretnostih bo uveden leta 2024 na podlagi rezultatov pilotnega projekta in ugotovitev študije, so pojasnili.
Komisija je ob tem države članice pozvala k hitremu sprejetju priporočil.
D.B., STA