Ob zaključku projekta Šola ambasadorka Evropskega parlamenta izpostavili pomen aktivnega državljanstva mladih

0
228
(Foto: EPA-EFE/Olivier Hoslet)

Ob zaključku sedme sezone projekta Šola ambasadorka Evropskega parlamenta so govorci na slovesnosti poudarili pomen krepitve zavedanja o EU, politične participacije in aktivnega državljanstva mladih. Naziv Naj šoli ambasadorki Evropskega parlamenta sta prejeli II. Gimnazija Maribor in Gimnazija Nova Gorica.

 

Na zaključni slovesnosti, ki se je odvila v Festivalni dvorani Pionirskega doma v Ljubljani, so dijakom in učiteljem, ki so uspešno končali projekt, razdelili priznanja in certifikate. Zmagovalki novogoriška in mariborska II. gimnazija sta prejeli prenosljivi pokal EPAS. Drugo mesto je pripadlo Prvi gimnaziji Maribor, tretje pa Gimnaziji Ormož.

Mentor z II. gimnazije Maribor Saša Mikić je ob uspehu povedal, da je šlo za zelo velik podvig, v katerega je bilo vključenih kar 27 projektov na katerih je sodelovalo 88 dijakinj in dijakov, ki so skupaj z mentorji na projektu opravili okoli 5000 ur.

Nacionalni koordinator programa v Sloveniji Andrej Miholič pa je uvodoma pojasnil, da so dijaki preko informacijskih točk, objav na socialnih omrežjih, razprav in aktivnostih, ki so jih organizirali, širili svoje znanje o EU in aktualnih evropskih temah tudi v širšo javnost. Program je namreč posredno ali neposredno dosegel 30.000 ljudi.

Dijaki so tekom sodelovanja pripravili tudi nabor konkretnih predlogov nadgradnje evropskih in nacionalnih politik na področju izobraževanja, zaposlovanja, podnebnih sprememb, energetike. S tem so po mnenju Miholiča ovrgli mit o pasivni slovenski mladini, ki ji je vseeno. “Nasprotno, pokazali so, da imajo trdna stališča, ki so jih pripravljeni jasno in glasno predstaviti odločevalcem,” je poudaril.

Na prireditvi so pozornost namenili pogovoru o pridobitvah, priložnostih in izzivih članstva v EU v luči bližajoče se 20. obletnice vstopa Slovenije. Državni sekretar za evropske zadeve v kabinetu predsednika vlade Igor Mally je ocenil, da je bil to “čas enotnosti in evforije” ter, da je bil po osamosvojitvi to glavni cilj Slovenije.

S projektom Šola ambasadorka Evropskega parlamenta (EPAS), ki poteka v vseh državah članicah EU, Evropski parlament spodbuja angažiranost dijakov za učenje o EU in poudarja pomen politične participacije kot temelja delujoče parlamentarne demokracije.

Na projektu je sicer sodelovalo 80 slovenskih srednjih šol in dijaških domov, od tega jih je 74 izpolnilo vse obveznosti. Naziv ambasadorja Evropskega parlamenta je tako prejelo več kot 1300 dijakinj in dijakov in okoli 200 mentorjev, ki so aktivno sodelovali v programu.

C.R., STA