Opora za odraščajoče otroke in mladostnike v spletni svetovalnici To sem jaz

0
258
(Foto: Tamino Petelinšek/STA)

Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) je v skrbi za duševno zdravje mladih spomnil na spletno svetovalnico za mlade To sem jaz. Mladostniki lahko kadar koli zastavijo vprašanje strokovnjakom in prejmejo odgovor posebej zanje. Na spletišču so na voljo tudi zanimivi in poučni članki, ki so jih pripravili strokovnjaki, so sporočili z NIJZ.

Se morda tudi vašemu otroku poraja mnogo vprašanj, a ne najde pravih odgovorov? Opažate, da je v dilemi ali stiski in se o nekaterih temah težje pogovarja? Lahko ga spodbudite, da svoja vprašanja zaupa strokovnjaku. Pri tem bo ostal anonimen.

Nasvet strokovnjaka lahko poišče v spletni svetovalnici za mlade To sem jaz. Tam lahko sporoči svoje vprašanje in počaka na odgovor strokovnjaka, se z njim pogovori glede na tedenski urnik spletne svetovalnice in razišče vsebinske sklope na spletišču.

V spletni svetovalnici na najrazličnejša vprašanja mladih odgovarjajo psihologi, pedagogi, zdravniki različnih specializacij, sociologi in strokovnjaki z drugih področij. Približno 70 jih je. Mladostnice in mladostniki lahko kadar koli zastavijo svoje vprašanje in prejmejo odgovor posebej zase. Raziskujejo lahko tudi med že zapisanimi temami svojih vrstnikov in obstoječimi odgovori strokovnjakov.

Vir opore za odraščajoče je tudi priročnik za mladostnice in mladostnike Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?, ki ga lahko preberejo tudi sami v digitalizirani izdaji.

Prepričajo se lahko, da je več kot klasična knjižica, saj bralca vodi do obsežnih koristnih spletnih vsebin o tesnobi, strahu, žalosti in jezi ter do zvočnega gradiva in vodenih vaj, usmerjenih v razumevanje lastnega miselnega sveta in počutja, spreminjanja vedenja in sproščanja, kadar je mladostniku težko.

Program za duševno zdravje mladih To sem jaz deluje pod okriljem NIJZ, in sicer so z mladimi na spletu že 20 let, saj je spletna svetovalnica tosemjaz.net ustanovljena v Celju v letu 2001. Poleg tega v šolah z delavnicami za razvijanje socialnih in čustvenih veščin spodbujajo aktivne vloge mladostnikov pri postavljanju ciljev, prevzemanju odgovornosti, reševanju problemov, sodelovanju z drugimi, soočanju s stresom in pri krepitvi drugih življenjskih veščin.

C. R., STA