Pomen pravočasnega izobraževanja o umetni inteligenci

0
248
(Foto: Pixabay)

S pravočasno in uspešno vključitvijo izobraževanja o umetni inteligenci v osnovne in srednje šolstvo lahko Slovenijo na tem področju prevzame vodilno vlogo, je pred včerajšnjim posvetom Spoznavanje umetne inteligence v slovenskih šolah v organizaciji Sveta za razvoj SAZU poudaril Blaž Zupan s fakultete za računalništvo in informatiko.

Država ne sme čakati in opazovati, kaj na področju počnejo druge države. Pomembno je, da ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, zavod za šolstvo in druge državne institucije prevzamejo vodilno vlogo in izobraževanje hitro in odločno implementirajo v obstoječi šolski kurikulum, je prepričan Zupan. To bo omogočilo prihodnji generaciji slovenskih študentov in šolarjev, da se uspešno spopadejo z izzivi, ki jih prinaša njen razvoj.

“O umetni inteligenci vemo dosti, imamo tudi dosti angažiranih učiteljev, ki bi radi to z nami skupaj počeli. Mislim pa, da v enem trenutku država potrebuje pogum, da se odloči, da v nekaj takega gre, in ne čaka na razne predpise, dogovore in podobne stvari, kar Evropa preveč rada počne,” je pred posvetom izpostavil Zupan. Umetna inteligenca je namreč postala nepogrešljiv del sodobne družbe in tehnološkega napredka, vendar večina ljudi še vedno ne razume njenega delovanja in potenciala.

Osnovni koncepti umetne inteligence so relativno preprosti, zato bi jih bilo smiselno učencem predstaviti že v osnovni in srednji šoli, je dodal Zupan. To bi učencem omogočilo, da znanje nadgradijo v višjem in visokem šolstvu.

Te vsebine bodo “prej ko slej” prišle v šole, vprašanje je samo kdaj in kako, je prepričan tudi Janez Demšar s fakultete za računalništvo in informatiko. Pri tem je poudaril, da bodo glavno vlogo pri uspešni implementaciji izobraževanja odigrali učitelji, ki se tehnologije večkrat bojijo. Učitelji so namreč tisti, ki v učencih vzbudijo zanimanje za predmet, je prepričan.

“Angleži so se okrog leta 2010 odločili, da bodo naredili reformo poučevanja računalništva. Izobrazili so učitelje, spremenili šolske programe in skočili v vodo. Mi pa se tega skoka v vodo malo bojimo,” je dodal Demšar.

Na današnjem posvetu bodo poglede o tej tematiki v obliki okrogle mize izmenjevali ključni strokovnjaki in odločevalci na področju slovenske znanosti in izobraževanja ter akterji, ki so aktivno vključeni v uvajanje računalništva in naprednih oblik digitalizacije v šolstvu. Identificirali bodo aktualne in potencialne vsebine o umetni inteligenci v šolskih programih ter izpostavili vlogo institucij pri spodbujanju uvajanja umetne inteligence v izobraževanje.

C. R., STA